Metody informowania o jakości w reklamach telewizyjnych

Reklama nie stawia sobie zadań moralnych, jej podstawowym celem jest sprzedawanie przy pomocy informacji i perswazji. Często oskarżana o obrazę moralności oraz kłamstwo. Jednak wraz ze wzrostem świadomości odbiorców zaczynają oni rozróżniać prawdę od fałszu i pomimo, że zdarzają się jeszcze reklamy produktów mało wartościowych, to Czytaj więcej...

Zasady komunikacji masowej w marketingu

Narodziny kultury masowej wiąże się zazwyczaj z pojawieniem się masowej komunikacji charakteryzującej się istnieniem dużej publiczności oraz technicznych środków zapośredniczania. Drugi człon określenia komunikacja masowa nie wymaga komentarza, aczkolwiek wpływ dużej liczby osób uczestniczących w akcie komunikowania powoduję, iż konieczne Czytaj więcej...

Modele realizacji inwestycji w centra logistyczne część 2/2

Wsparcia finansowego inwestycjom w centra logistyczne udzielają także kraje związkowe i samorządy lokalne, angażując środki finansowe w ramach różnych modeli finansowania inwestycji. Realizacja inwestycji ma następujący przebieg:1. Inicjowanie budowy centrum logistycznego (inicjatorami i podmiotami wspierającymi budowę centrów logistycznych sCzytaj więcej...

Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie z ISO 9001

Zarządzanie zasobami ludzkimi jest bardzo ważnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem. Organizacja przedsiębiorstwa X-&-Y pod względem zarządzania zasobami ludzkimi poprzedzająca wdrożenie system zarządzania jakością była zbliżona do wymogów normy ISO 9001:2000. W badanym przedsiębiorstwie zawsze ważne było zatrudnianie i utrzymanie Czytaj więcej...

Forma i treść gwarancji bankowej

Forma gwarancji jest różna, zależy od jej rodzaju, przepisów obowiązujących w tym zakresie w kraju, gdzie siedzibę ma bank gwarant, od dokonanych uzgodnień między zleceniodawcą, beneficjentem a bankiem. Wprzypadku gwarancji, których suma gwarancyjna przekroczyła 2 tys. zł. zastrzeżona jest forma pisemna dla celów dowodowych (art. 74 iCzytaj więcej...

Charakterystyka i definicja MSP

Od początku lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku zwiększała się rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce światowej. Był to okres, w którym nowe wyzwania wiązały się z takimi zjawiskami, jak: ogromny wzrost liczby konkurentów oraz nowy mechanizm konkurencji bazujący, na głęboko zmienionych, przestrzennych, czasowych i społCzytaj więcej...

Kontrakty handlowe w firmie X cz. 2

Pozostałe warunki współpracy z firmą BB oparte są o następujące kryteria:- Ceny ustalone dla poszczególnych rozmiarów i rodzajów balonów- Termin płatności – 30 dni od daty wystawienia faktury- Realizacja zamówienia – tydzień od momentu złożenia zamówienia do wysyłki- Warunki dostawy: naprzemiennie co drugi tydzieńWspółpraca z firmCzytaj więcej...

Kontrakty handlowe w firmie X cz. 1

Jeżeli chodzi o kontrakty zawierane przez firmę X, to w dniu 30 lipca 1997 roku, zawarto pierwszą umowę o wzajemnej współpracy z firmą BB. Była to umowa zawarta przez już wtedy istniejącą firmę Linx, następnie jednak po powstaniu firmy X, wszystkie prawa zostały na nią przeniesione, gdyż dotyczyły głównie produkcji. Przedmiotem tej umowy Czytaj więcej...

Przebieg procesu obsługi klienta w firmie X cz.2

Szybka i rzetelna informacja jest także ważna dla krajowego dystrybutora, który w dużym stopniu zajmuje się wykonywaniem nadruków na balonach. Bez odpowiedniego potwierdzenia realizacji zamówienia nie może on z kolei potwierdzać swoim odbiorcom terminu wykonania nadruku.Często jednak informacja o zmianach w zamówieniu wynika z nagłej potrzeby Czytaj więcej...

Przebieg procesu obsługi klienta w firmie X cz.1

Proces obsługi klienta przebiega w dziale obsługi klienta. Dział ten odpowiedzialny jest za kontakty z klientami zarówno zagranicznymi, jak i krajowymi. Kontaktami z klientami zajmuje się specjalista ds. eksportu i importu. Rozmowy w ramach obsługi prowadzone są w języku polskim i angielskim, w zależności od rodzaju obsługiwanego klienta. Proces Czytaj więcej...

Kanały dystrybucji w firmie X

Co to jest kanał dystrybucji? W skróconym ujęciu można określić go jako drogę procesu przemieszczania produktu od producenta do jego finalnego odbiorcy. Podkreślić należy tu jednak różnicę między standardowym ujęciem marketingowym, w którym najważniejsza jest transakcja z klientem kończąca się płatnością, a podejściem logistyka, dla Czytaj więcej...