E-marketing w firmie cateringowej cz. 1/2

Aby firma mogła funkcjonować na rynku, musi mieć klientów. Podstawą marketingu firmy jest ich zdobycie i utrzymanie. Konieczne jest do tego nawiązanie i utrzymanie kontaktu z klientem. Służyć do tego może między innymi witryna internetowa z rozbudowanymi opcjami.W celu efektownego wykorzystania witryny internetowej niezbędna jest wiedza na temat Czytaj więcej...

Metody informowania o jakości w reklamach telewizyjnych

Reklama nie stawia sobie zadań moralnych, jej podstawowym celem jest sprzedawanie przy pomocy informacji i perswazji. Często oskarżana o obrazę moralności oraz kłamstwo. Jednak wraz ze wzrostem świadomości odbiorców zaczynają oni rozróżniać prawdę od fałszu i pomimo, że zdarzają się jeszcze reklamy produktów mało wartościowych, to Czytaj więcej...

Zasady komunikacji masowej w marketingu

Narodziny kultury masowej wiąże się zazwyczaj z pojawieniem się masowej komunikacji charakteryzującej się istnieniem dużej publiczności oraz technicznych środków zapośredniczania. Drugi człon określenia komunikacja masowa nie wymaga komentarza, aczkolwiek wpływ dużej liczby osób uczestniczących w akcie komunikowania powoduję, iż konieczne Czytaj więcej...

Znaczenie jakości produktów w marketingu

W obecnym etapie rozwoju polskiej gospodarki jednym z głównych problemów jest poprawa konkurencyjności. Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej i związana z tym liberalizacja w handlu sprawiają, że krajowi producenci coraz bardziej narażeni są na zagraniczną konkurencję. Zagrożenie to dotyczy także sektora spożywczego, który w świetle wciCzytaj więcej...

Modele realizacji inwestycji w centra logistyczne część 2/2

Wsparcia finansowego inwestycjom w centra logistyczne udzielają także kraje związkowe i samorządy lokalne, angażując środki finansowe w ramach różnych modeli finansowania inwestycji. Realizacja inwestycji ma następujący przebieg:1. Inicjowanie budowy centrum logistycznego (inicjatorami i podmiotami wspierającymi budowę centrów logistycznych sCzytaj więcej...

Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie z ISO 9001

Zarządzanie zasobami ludzkimi jest bardzo ważnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem. Organizacja przedsiębiorstwa X-&-Y pod względem zarządzania zasobami ludzkimi poprzedzająca wdrożenie system zarządzania jakością była zbliżona do wymogów normy ISO 9001:2000. W badanym przedsiębiorstwie zawsze ważne było zatrudnianie i utrzymanie Czytaj więcej...

Regulamin bankowy – charakter prawny

Postanowienia ogólnych warunków umów oraz regulaminów są dla stron wiążące, o ile strony w umowie nie ustalą odmiennie swych praw i obowiązków. Regulamin stanowi wzorzec normatywny regulujący warunki zawierania umów z bankiem.  Regulamin bankowy należy do umownych źródeł prawa (lex contractus). Ustawa – Prawo bankowe upoważnia banko Czytaj więcej...

Outsourcing czynności bankowych

Od 1 maja 2004 r. wprowadzono regulacje dotyczące tzw. outsourcingu, czyli prowadzenia działalności bankowej z wykorzystaniem podmiotów zewnętrznych.Zgodnie z art. 6a pr. bank. w drodze umowy zawartej na piśmie bank może powierzyć przedsiębiorcy lub przedsiębiorcy zagranicznemu wykonywanie wyłącznie:1. w imieniu i na rzecz banku pośrednictwa w Czytaj więcej...

Podział poręczeń bankowych cz. 2

3) podporęczenie jest poręczeniem udzielonym za zobowiązanie poręczyciela Podporęczycielzobowiązuje się więc wobec wierzyciela, że poręczyciel wykona swe zobowiązanie. Zobowiązanie podporęczyciela staje się aktualne, kiedy poręczyciel nie wykona swego zobowiązania. Odpowiednie zastosowanie znajduje tutaj art. 881 k. c. o Czytaj więcej...

Podział poręczeń bankowych cz. 1

Poręczenie cywilne to najprostsza i najtańsza forma zabezpieczenia należności pieniężnych. Istnieje jednak szereg różnic pomiędzy poręczeniem cywilnym a poręczeniem wekslowym, które powodują, że zabezpieczenie spłaty kredytu za pomocą awalu sięga dalej niż poręczenia według prawa cywilnego:1. poręczenie według prawa cywilnego Czytaj więcej...

Bankowa gwarancja i regwarancja

Gwarancja udzielana przez jeden bank może być potwierdzona przez drugi bank. Roszczenia z gwarancji można wówczas kierować do banku, który jej udzielił lub do banku, który ją potwierdził, albo do obu tych banków łącznie, aż do zupełnego zaspokojenia roszczeń wierzyciela. Potwierdzenie gwarancji uznaje się jako jednostronne ośCzytaj więcej...

Forma i treść gwarancji bankowej

Forma gwarancji jest różna, zależy od jej rodzaju, przepisów obowiązujących w tym zakresie w kraju, gdzie siedzibę ma bank gwarant, od dokonanych uzgodnień między zleceniodawcą, beneficjentem a bankiem. Wprzypadku gwarancji, których suma gwarancyjna przekroczyła 2 tys. zł. zastrzeżona jest forma pisemna dla celów dowodowych (art. 74 iCzytaj więcej...