Charakterystyka i definicja MSP

Od początku lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku zwiększała się rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce światowej. Był to okres, w którym nowe wyzwania wiązały się z takimi zjawiskami, jak: ogromny wzrost liczby konkurentów oraz nowy mechanizm konkurencji bazujący, na głęboko zmienionych, przestrzennych, czasowych i społCzytaj więcej...

Kontrakty handlowe w firmie X cz. 2

Pozostałe warunki współpracy z firmą BB oparte są o następujące kryteria:- Ceny ustalone dla poszczególnych rozmiarów i rodzajów balonów- Termin płatności – 30 dni od daty wystawienia faktury- Realizacja zamówienia – tydzień od momentu złożenia zamówienia do wysyłki- Warunki dostawy: naprzemiennie co drugi tydzieńWspółpraca z firmCzytaj więcej...

Kontrakty handlowe w firmie X cz. 1

Jeżeli chodzi o kontrakty zawierane przez firmę X, to w dniu 30 lipca 1997 roku, zawarto pierwszą umowę o wzajemnej współpracy z firmą BB. Była to umowa zawarta przez już wtedy istniejącą firmę Linx, następnie jednak po powstaniu firmy X, wszystkie prawa zostały na nią przeniesione, gdyż dotyczyły głównie produkcji. Przedmiotem tej umowy Czytaj więcej...

Przebieg procesu obsługi klienta w firmie X cz.2

Szybka i rzetelna informacja jest także ważna dla krajowego dystrybutora, który w dużym stopniu zajmuje się wykonywaniem nadruków na balonach. Bez odpowiedniego potwierdzenia realizacji zamówienia nie może on z kolei potwierdzać swoim odbiorcom terminu wykonania nadruku.Często jednak informacja o zmianach w zamówieniu wynika z nagłej potrzeby Czytaj więcej...

Przebieg procesu obsługi klienta w firmie X cz.1

Proces obsługi klienta przebiega w dziale obsługi klienta. Dział ten odpowiedzialny jest za kontakty z klientami zarówno zagranicznymi, jak i krajowymi. Kontaktami z klientami zajmuje się specjalista ds. eksportu i importu. Rozmowy w ramach obsługi prowadzone są w języku polskim i angielskim, w zależności od rodzaju obsługiwanego klienta. Proces Czytaj więcej...

Kanały dystrybucji w firmie X

Co to jest kanał dystrybucji? W skróconym ujęciu można określić go jako drogę procesu przemieszczania produktu od producenta do jego finalnego odbiorcy. Podkreślić należy tu jednak różnicę między standardowym ujęciem marketingowym, w którym najważniejsza jest transakcja z klientem kończąca się płatnością, a podejściem logistyka, dla Czytaj więcej...

Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie

Motywacja to proces, w którym rozpoznawane są cele, dokonywane wybory, świadome lub też nie oraz wydatkowana energia w kierunku osiągania wyznaczonych celów. Motywacja do pracy człowieka to stała dyspozycja do zachowań ukierunkowanych na realizowanie przez własną pracę cenionych wartości i zaspokajanie potrzeb. Aktywizuje to zachowania i sprawiaCzytaj więcej...