Promocja w Internecie cz. 2

Bannery mogą mieć oczywiście bardzo różny wygląd, wielkość i rodzaj informacji, ale ich skuteczność zależy od spełnienia kilku bardzo istotnych warunków. Po pierwsze, aby banner mógł być efektywny, powinien wyróżniać się na tle strony i mieć oryginalny wygląd. Po drugie informacje w nim zawarte powinny być zwięzłe i trafne, pozbawione wszelkich zbędnych wiadomości. Banner powinien mieć odpowiednią wielkość - nie powinien przesadnie rzucać się w oczy, a także mieć niewielki rozmiar, bowiem długie wczytywanie się jest drogą do klęski.

Odmianą bannera jest button, który występuje najczęściej w formie niewielkiego obrazka na konkretnej stronie internetowej, po kliknięciu w którego, użytkownik przenosi się na inną stronę internetową. Od bannera różni się tym, że zajmuje o wiele mniej miejsca i nie przeszkadza czytelnikowi w przeglądaniu strony. Służy on najczęściej w reklamowaniu spokrewnionych lub o podobnej tematyce stron, jak również przeznaczony do reklamowania sprawdzonych serwisów.

Banner nie jest najtańszą formą reklamy, ale za to bardzo efektowną. Eksperci twierdzą bowiem, że użytkownicy stron chętnie klikają w interesujące ich bannery i zapoznają się z zawartością. Grunt to odpowiednia informacja, ładnie przygotowany banner oraz umieszczenie go w takim miejscu, gdzie będzie możliwość zainteresowania nim jakiejkolwiek grupy osób.

Pozycjonowanie serwisów to nic innego, jak tylko seria działań mająca na celu wysunięcie pozycjonowanego serwisu jak najwyżej w wyszukiwarkach internetowych. Jest to oczywiście bardzo skomplikowany proces. Składa się na niego na przykład dobranie odpowiednich słów kluczowych i w rozmieszczenie ich w odpowiednich proporcjach na stronie głównej. Później można przystąpić do już zdecydowanie bardziej skomplikowanych działań.

Jeszcze do niedawna za podstawę pozycjonowania uważało się wprowadzanie naszej strony do licznych katalogów stron. Jednakże Google zdecydowanie odeszło od honorowania tego typu linków. Mają one co prawda jeszcze znaczenie, jednakże owo znaczenie jest raczej znikome. Zdecydowanie ważniejsze są w chwili obecnej tak zwane linki ze stron tematycznych. Polega to na umieszczeniu na specjalnie do tego przygotowanym blogu krótkiego artykułu o tematyce strony i dodaniu do niego odnośnika do macierzystego serwisu.

Niewątpliwie jednym z czynników wpływających na efekty działań związanych z zagadnieniem SEO, jest sposób w jaki prezentowane są treści na stronie internetowej. W tym momencie chodzi o zagadnienia związane z samym schematem budowy struktury prezentacji, a nie o interfejs graficzny, ponieważ tylko to pierwsze jest interpretowane przez roboty. Odpowiedni schemat i ułożenie elementów strony w znacznym stopniu wspomaga działania pozycjonujące, dlatego warto się przyjrzeć podstawowym zasadom.

Jednym z najważniejszych elementów strony jest jej zawartość (content), tytuł strony, nagłówki. Nie mniej ważny jest opis strony, czyli sekcja description. Zawartość ujęta w tych ramach to tekst, który pojawi się pod linkiem strony w wynikach wyszukiwania. O ile samo pozycjonowanie nie jest zależne od wspomnianej treści, to po pierwsze dobrze skomponowany opis zachęci do odwiedzenia, a po drugie słowa wyszukiwania zostaną podkreślone w omawianym opisie.

Niegdyś najpotężniejsze narzędzie, jednak dzisiaj o znaczeniu bliskim marginalnego, to słowa kluczowe wpisywane w sekcję keywords. O ile nie powinniśmy się spodziewać efektów z samego wpisu słów kluczowych, to powinniśmy dopilnować, aby były one zgodne z treścią witryny, ponieważ za błędy można zapłacić nawet zablokowaniem strony przez wyszukiwarkę.