Podział poręczeń bankowych cz. 1

Poręczenie cywilne to najprostsza i najtańsza forma zabezpieczenia należności pieniężnych. Istnieje jednak szereg różnic pomiędzy poręczeniem cywilnym a poręczeniem wekslowym, które powodują, że zabezpieczenie spłaty kredytu za pomocą awalu sięga dalej niż poręczenia według prawa cywilnego:1. poręczenie według prawa cywilnego Czytaj więcej...

Bankowa gwarancja i regwarancja

Gwarancja udzielana przez jeden bank może być potwierdzona przez drugi bank. Roszczenia z gwarancji można wówczas kierować do banku, który jej udzielił lub do banku, który ją potwierdził, albo do obu tych banków łącznie, aż do zupełnego zaspokojenia roszczeń wierzyciela. Potwierdzenie gwarancji uznaje się jako jednostronne ośCzytaj więcej...

Forma i treść gwarancji bankowej

Forma gwarancji jest różna, zależy od jej rodzaju, przepisów obowiązujących w tym zakresie w kraju, gdzie siedzibę ma bank gwarant, od dokonanych uzgodnień między zleceniodawcą, beneficjentem a bankiem. Wprzypadku gwarancji, których suma gwarancyjna przekroczyła 2 tys. zł. zastrzeżona jest forma pisemna dla celów dowodowych (art. 74 iCzytaj więcej...

Regulamin wynagrodzenia na przykładzie przedsiębiorstwa

Jednym z podstawowych kategorii związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, nawet w stosunkowo niewielkiej skali, przy zatrudnianiu już kilku pracowników, jest system płac. Płaca jest definiowana jako cena pracy lub cena siły roboczej, czyli wynagrodzenie za pracę najemną, wypłacane przez pracodawcę pracobiorcy, na podstawie Czytaj więcej...

Reorganizacja giełdy w USA po Wielkim Kryzysie w 1929 roku

Po doświadczeniach Wielkiego Kryzysu Kongres w latach 1933 i 34 wydałdwie ustawy regulujące rynek papierów wartościowych - Securities Act i Securities Exchange Act . Ustawy te, rewolucjonizujące zasady działania iorganizacji rynku giełdowego wymusiły poważną reorganizację NYSE, mimo sprzeciwów jej członków. Securities Act, określanyCzytaj więcej...

Promocja w Internecie cz. 2

Bannery mogą mieć oczywiście bardzo różny wygląd, wielkość i rodzaj informacji, ale ich skuteczność zależy od spełnienia kilku bardzo istotnych warunków. Po pierwsze, aby banner mógł być efektywny, powinien wyróżniać się na tle strony i mieć oryginalny wygląd. Po drugie informacje w nim zawarte powinny być zwięzłe i trafne, Czytaj więcej...

Promocja w Internecie cz. 1

Proces komunikowania za pomocą masowych środków przekazu jest trwałym elementem współczesnego życia społecznego. Komunikowanie się ludzi jest faktem pierwotnym dla wszystkich procesów społecznych. Nie można tego powiedzieć o komunikowaniu masowym, które jest cechą charakterystyczną określonego poziomu rozwoju społeczno-ekonomicznego. PojawiCzytaj więcej...

Charakterystyka i definicja MSP

Od początku lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku zwiększała się rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce światowej. Był to okres, w którym nowe wyzwania wiązały się z takimi zjawiskami, jak: ogromny wzrost liczby konkurentów oraz nowy mechanizm konkurencji bazujący, na głęboko zmienionych, przestrzennych, czasowych i społCzytaj więcej...

Kontrakty handlowe w firmie X cz. 2

Pozostałe warunki współpracy z firmą BB oparte są o następujące kryteria:- Ceny ustalone dla poszczególnych rozmiarów i rodzajów balonów- Termin płatności – 30 dni od daty wystawienia faktury- Realizacja zamówienia – tydzień od momentu złożenia zamówienia do wysyłki- Warunki dostawy: naprzemiennie co drugi tydzieńWspółpraca z firmCzytaj więcej...

Kontrakty handlowe w firmie X cz. 1

Jeżeli chodzi o kontrakty zawierane przez firmę X, to w dniu 30 lipca 1997 roku, zawarto pierwszą umowę o wzajemnej współpracy z firmą BB. Była to umowa zawarta przez już wtedy istniejącą firmę Linx, następnie jednak po powstaniu firmy X, wszystkie prawa zostały na nią przeniesione, gdyż dotyczyły głównie produkcji. Przedmiotem tej umowy Czytaj więcej...

Przebieg procesu obsługi klienta w firmie X cz.2

Szybka i rzetelna informacja jest także ważna dla krajowego dystrybutora, który w dużym stopniu zajmuje się wykonywaniem nadruków na balonach. Bez odpowiedniego potwierdzenia realizacji zamówienia nie może on z kolei potwierdzać swoim odbiorcom terminu wykonania nadruku.Często jednak informacja o zmianach w zamówieniu wynika z nagłej potrzeby Czytaj więcej...

Przebieg procesu obsługi klienta w firmie X cz.1

Proces obsługi klienta przebiega w dziale obsługi klienta. Dział ten odpowiedzialny jest za kontakty z klientami zarówno zagranicznymi, jak i krajowymi. Kontaktami z klientami zajmuje się specjalista ds. eksportu i importu. Rozmowy w ramach obsługi prowadzone są w języku polskim i angielskim, w zależności od rodzaju obsługiwanego klienta. Proces Czytaj więcej...

Kanały dystrybucji w firmie X

Co to jest kanał dystrybucji? W skróconym ujęciu można określić go jako drogę procesu przemieszczania produktu od producenta do jego finalnego odbiorcy. Podkreślić należy tu jednak różnicę między standardowym ujęciem marketingowym, w którym najważniejsza jest transakcja z klientem kończąca się płatnością, a podejściem logistyka, dla Czytaj więcej...