Promocja w Internecie cz. 2

Bannery mogą mieć oczywiście bardzo różny wygląd, wielkość i rodzaj informacji, ale ich skuteczność zależy od spełnienia kilku bardzo istotnych warunków. Po pierwsze, aby banner mógł być efektywny, powinien wyróżniać się na tle strony i mieć oryginalny wygląd. Po drugie informacje w nim zawarte powinny być zwięzłe i trafne, Czytaj więcej...

Promocja w Internecie cz. 1

Proces komunikowania za pomocą masowych środków przekazu jest trwałym elementem współczesnego życia społecznego. Komunikowanie się ludzi jest faktem pierwotnym dla wszystkich procesów społecznych. Nie można tego powiedzieć o komunikowaniu masowym, które jest cechą charakterystyczną określonego poziomu rozwoju społeczno-ekonomicznego. PojawiCzytaj więcej...

Charakterystyka i definicja MSP

Od początku lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku zwiększała się rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce światowej. Był to okres, w którym nowe wyzwania wiązały się z takimi zjawiskami, jak: ogromny wzrost liczby konkurentów oraz nowy mechanizm konkurencji bazujący, na głęboko zmienionych, przestrzennych, czasowych i społCzytaj więcej...

Kontrakty handlowe w firmie X cz. 2

Pozostałe warunki współpracy z firmą BB oparte są o następujące kryteria:- Ceny ustalone dla poszczególnych rozmiarów i rodzajów balonów- Termin płatności – 30 dni od daty wystawienia faktury- Realizacja zamówienia – tydzień od momentu złożenia zamówienia do wysyłki- Warunki dostawy: naprzemiennie co drugi tydzieńWspółpraca z firmCzytaj więcej...

Kontrakty handlowe w firmie X cz. 1

Jeżeli chodzi o kontrakty zawierane przez firmę X, to w dniu 30 lipca 1997 roku, zawarto pierwszą umowę o wzajemnej współpracy z firmą BB. Była to umowa zawarta przez już wtedy istniejącą firmę Linx, następnie jednak po powstaniu firmy X, wszystkie prawa zostały na nią przeniesione, gdyż dotyczyły głównie produkcji. Przedmiotem tej umowy Czytaj więcej...

Przebieg procesu obsługi klienta w firmie X cz.2

Szybka i rzetelna informacja jest także ważna dla krajowego dystrybutora, który w dużym stopniu zajmuje się wykonywaniem nadruków na balonach. Bez odpowiedniego potwierdzenia realizacji zamówienia nie może on z kolei potwierdzać swoim odbiorcom terminu wykonania nadruku.Często jednak informacja o zmianach w zamówieniu wynika z nagłej potrzeby Czytaj więcej...

Przebieg procesu obsługi klienta w firmie X cz.1

Proces obsługi klienta przebiega w dziale obsługi klienta. Dział ten odpowiedzialny jest za kontakty z klientami zarówno zagranicznymi, jak i krajowymi. Kontaktami z klientami zajmuje się specjalista ds. eksportu i importu. Rozmowy w ramach obsługi prowadzone są w języku polskim i angielskim, w zależności od rodzaju obsługiwanego klienta. Proces Czytaj więcej...

Kanały dystrybucji w firmie X

Co to jest kanał dystrybucji? W skróconym ujęciu można określić go jako drogę procesu przemieszczania produktu od producenta do jego finalnego odbiorcy. Podkreślić należy tu jednak różnicę między standardowym ujęciem marketingowym, w którym najważniejsza jest transakcja z klientem kończąca się płatnością, a podejściem logistyka, dla Czytaj więcej...

Wiedza i satysfakcja w Customer Relationship Management

Wiedzę uzyskuje się poprzez odpowiednie wykorzystywanie informacji. Informacje z kolei są wynikiem przetwarzania danych, gromadzonych o uczestnikach rynku, w tym w szczególności klientach. Cały ten mechanizm o ile nasz biznes jest większy od osiedlowego kiosku ma szanse na sprawne funkcjonowanie tylko dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi Czytaj więcej...

Cele w Customer Relationship Management

W kontekście CRM celami będzie możliwość dokładnego określenia grupy docelowej. Oznacza to, że CRM ma pomóc w dokonaniu segmentacji klientów, określenia ich preferencji, a następnie umożliwić zaproponowanie produktów i usług dokładnie dostosowanych do potrzeb i oczekiwań tychże klientów.Można zatem wyobrazić sobie, że na podstawie Czytaj więcej...

Środkowoeuropejskie Porozumienie o Wolnym Handlu - CEFTA

CEFTA powstała na podstawie Deklaracji Krakowskiej (6 października 1991 r.). 21 grudnia 1992 roku w Krakowie podpisano dokument dotyczący powstania Środkowoeuropejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu, który wszedł w życie z dniem 1 marca 1993 roku (dokument ten nie wymagał ratyfikacji, dlatego tak szybko wszedł w życie), był to dokument tróCzytaj więcej...